Vecindario robot

Vecindario robot, de Luis Marco Esteban
Digital HD  16:9

Director: Luis Marco Esteban
Guión: Luis Marco Esteban
Animación: Luis Marco Esteban
Sonido: Luis Marco Esteban

Sinopsi: L’arribada d’un nou robot alterarà la tranquil·la vida del veïnat.

2011 Intervideo-nachwuchspreis (Alemania)
2011 Cutout Fest (Mexico)
2011 Animainzón (Zaragoza)
2011 Con B de Baumann (Terrassa, Barcelona)
2011 III Festival de cortos de RNE
2011 Jameson Notodofilmfest IX

Entrevista amb Luis Marco Esteban

Com et vas iniciar al món de l’audiovisual?
Vaig començar els meus estudis de Belels Arts interessat en el món de l’animació. Des de que vaig acabar la licenciatura, en 2010, em dedique plenament al món audiovisual.

Que et va impulsar a començar amb la  realització de curtmetratges?
Encara que tinga formació d’animador, mai m’ha agradat el panorama del meu futur dins d’una productora dibuixant fotogrames sense parar..Sempre em va interessar més la part creativa, contar les meues pròpis històries. El curtmetratge em dóna la llibertat artística i econòmica necessàries per a no haver de dependre de ningú per a poder treballar.

És la primera vegada que presentes un treball a Quartmetratges?
Sí, mi és la meua primera vegada.

I ara parlant del curtmetratge, com va sorgir la idea que va iniciar aquest treball?
Vecindario Robot és un curtmetratge que vaig realitzar per al festival Jameson Notodofilmfest IX. La data d’entrega s’acostava i jo em veia immers en la producció del llargmetratge “Las Recetas de Gross y Klein”, dirigit per Vicente Molina. No tenia temps i cap història suficientment redona com per a posar-me a treballar, així que vaig decidir començar la casa per la teulada. Vaig improvisar un escenari i vaig construir dos ninots de cartolina. Se me va ocórrer fer dos robots perquè habitualment els robots es mouen mal, a trompades i això anava  a facilitar molt l’animació. Sense cap guió em vaig posar a jugar davant la càmera i a capturar uns quants moviments. Va ser llavors quan la història va sorgir.

Quant de temps t’ha portat des de l’escriptura del guió a la seua difusió?
1 mes.

Quina va ser la part més complicada de la seua elaboració?
Decidir llençar-me a contruir la història sense haver escrit el guió, sols amb els meus dos actors de cartolina.

I quin moment d’aquest procés recordes amb més estima?
Els moments en que m’adonava de que el meu pla estava funcionant i la història creixia quasi sense adonar-me’n.

Cap  pel·lícula o director en els qual t’hages inspirat?
No directament

Amb quina càmera prefereixes treballar?
Qualsevol rèflex digital.

Quins són els ingredients necessaris per a poder dur endavant un projecte d’aquestes dimensions?
Gens de fer un curtmetratge i ser conscient de les teues limitacions tècniques, econòmiques i temporals i saber arribar a solucions creatives davant d’elles.

Cap curtmetratge fetiche?
Cap en particular, però veure When The Time Is Rope de Shion Takeuchi em va ensenyar el poc que és necessari per poder fer riure.

Cap on creus que camina el curtmetratge?
L’abaratiment dels equips i la informació i capacitat de difusió que aporta Internet, farà que el volum i la qualitat dels treballs augmente.

I per últim, que li diries al públic que vindrà a veure el curt a Quartmetratges?
Que espere que passen una bona estona i es riguen molt amb Vecindario Robot.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *