La Victória de Úrsula

La Victoria de Úrsula, de Julio Martí i Nacho Ruipérez
2011.35mm

 

Direcció:  Julio Martí i Nacho Ruipérez
Guió: Nacho Ruipérez
Productor Executiu:  Cristian Guijarro i Nacho Ruipérez
Director de Producció: Cristian Guijarro
Operador de Càmera: Nacho Ramírez
Ajudant  de  Direcció: Manuel Portillo
Disseny  de Producció: Nacho Ruipérez
Direcció  de Art: Abdón Alcañiz i Anna Calvo
Vestuari: Miguel Carbonell
Maquillatge  i  Perruqueria: Nacho Sanz i Ana Mª Balsera
Maquillatge  Especial: Ana Lozano i  Fito Dellibarda
Efectes Visuals:  ONIRIKAL STUDIO, amb la col·laboració  especial de VIRTUALART
Director VFX: Luis Tinoco
Disseny  Conceptual: Miguel Fuster
Muntatge: Manuel Portillo
Música: Arnau Bataller
So Directe: Juanma Sanchis
Productor Delegat: Paco Bargues
Productors Associats: Manuel Portillo, Juan Verdí, Joan Bohigues, Juanfran Sáez, Loren Fernández, Pablo Catalá, Almudena Pérez, Jorge Alapont, Abdón Alcañiz, Carmen González, Rafael i Vicente Chorro, Corbi & Piquer Asociados, Ramón Cerdà Sanjuan, Gerardo Piris.
Produeix: Dulces Sueños S.L.
Cast: Irene Ferrando, Terele Pávez, Jack Taylor, Sergio Caballero, Juan Verdú, Pepe Garrigós i Iván Luis.

Premio RTVV Mejor Cortometraje Español ‘XXVI Cinemajove IFF’
Mejor Cortometraje Nacional ‘III Corto Joven Ciudad de Toledo’
Mejor Cortometraje ‘III Festival Int. de Cortos Pilas en Corto’
Mejor Guión ‘III Festival Int. de Cortometrajes Pilas en Corto’
Mejor Dirección ‘III Festival Int. de Cortometrajes Pilas en Corto’
Mejor Fotografía ‘III Festival Int. de Cortometrajes Pilas en Corto’
Mención Especial ‘XXII Concurso de Guions de Quart de Poblet’

Sinopsi: Una tempestuosa nit, Úrsula travessa un bosc frondós. Es deté davant la reixa d’un vell cementeri i trenca les cadenes que li impedeixen entrar. A la mà dreta sosté una pala. A l’esquerra, una pesada maleta

Entrevista amb Nacho Ruipérez

Com et vas iniciar al món de l’audiovisual?
De menut, se m’obrigueren els ulls com a plats al rebre el regal més important de la meuva vida: el Cinexín.

Que et va impulsar a començar amb la  realització de curtmetratges?
 Volia rodar llargmetratges i no podia (per raons obvies), així que vaig descobrir que existia  aquest altre format, el curt, i em vaig llençar a això. Supose que com començar qualsevol curtmetratgista: amb moltes ganes i pocs diners.

És la primera vegada que presentes un treball a Quartmetratges? 
Cada any presente alguna cosa a Quartmetratges, des de que vaig fer el meu primer curt als 16 anys, “Ido y sin nombre”, he intentat presentar sempre encara que siga un guió. He rebut premis en edicions anteriors, per això em sent molt agraït.

I ara parlant del curtmetratge, com va sorgir la idea que va iniciar aquest treball?
En una classe de la Facultat, l’assignatura era Dret de la Informació. Parlàvem sobre un tema truculent, però poc tratat al cinema: el Dret dels Morts. Açò va encendre xispes i després va vindre poc a poc la resta.

Quant de temps t’ha portat des de l’escriptura del guió a la seua difusió?
Doncs ja són 23 anyets, que es diu prompte… Però gràcies a la constància de molta gent que s’ha implicat a la peli des del principi hem pogut aconseguir acabar-la, cosa que semblava impossible si ho mire ara amb pespectiva.

Quina va ser la part més complicada de la seua elaboració?
La postproducció, sense dubte. Va haver molts problemes i les coses es van complicar. Gràcies a que vam tindre la sort de comptar amb un bon nombre de professionals del món dels VFX es va poder culminar el treball. Es tracta d’un projecte rodat entre cromes i decorats reals, la qual cosa sempre complica les coses en la posto, màxima quan estàs començant a treballar amb aquesta tècnica.

I quin moment d’aquest procés recordes amb més estima?
La preproducció. Em considere un amant del procés de la pre: el disseny conceptual, la construcció dels decorats, la confecció del vestuari, l’organització dels equips, el treball de camp de producció, els assatjos amb els actors…Ahí és quan es va formant la família que serà després l’equip de treball. Després, al rodatge, tot passa molt ràpidament i els nervis estan a flor de pell. Així que em quede amb lapreproducció. És quan més es gaudeix del procés.

Cap  pel·lícula o director en els qual t’hages inspirat?
Kubrick, sempre. Encara que també altres com Jeunet, Malick, Gilliam, Burton… Sense oblidar-nos del pare dels efectes especials, George Meliès.

Amb quina càmera prefereixes treballar?
Cualquiera que me permita contar una historia.

Quins són els ingredients necessaris per a poder dur endavant un projecte d’aquestes dimensions?
Les iees, els diners són necessaris per a posar les idees en pràctica i el talent. No crec que hi haja molt més allà.

Algun curtmetratge fetiche?
Molts, hi ha moltíssims curts i alguns molt bons. Destacaria el treball d’un bon amic, Lluís Quílez, que ha gravat un par de curts que em fascinen: “Avatar” i “Yanindara”. També el treball de Chapero-Jackson en matèria de curtmetratges és digne d’elogi.

Cap on creus que camina el curtmetratge?
No sé cap on camina, però sé que cap on jo vull que camine: el públict. Quanta més gent el veja, més satisfet estaré com a cirector. El cinema el fem per a que es veja i disfrute en col·lestivitat, si no no sé quin sentit té tant d’esforç i risc econòmic.

I per últim, que li diries al públic que vindrà a veure el curt a Quartmetratges?
Que em conten que els ha semblat a la eixida, així a la pròxima intentaré fer-ho millor.

No et perdes el trailer de La Victoria de Úrsula:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=Rc8SgXVrvIc  w=600&h=500]

Passa’t per la seua web oficial 

 

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *