Conchín se lo traga, d’Ana Lorenz i Abel Zamora
2010.HD
Productora: Plenamar Digital
Direcció: Abel Zamora i Ana Lorenz
Guió: Abel Zamora
Fotografia: Ferran Casterà
Ajudant de Direcció: Marta Almarcha
Director artistic: Carlos Ramón Almenar
Muntatge: Sergi Sanz
Música: Josep Maria Zapater i Joan Mei
Equip Artístic: Judith Sánchez, Paloma Maldonado, Mamen García, Sergio Caballero, Marta Belenguer, Inma Sáncho, Víctor Palmero, Paula Muñoz, David Pérez Matarín, Diego Ramírez y Mayte Peláez.
Sinopsi: Conchín és una adolescent amb els cabells cremats i una estranya circumstància familiar. Hui entrarà a l’amor per la porta equivocada.
‘CortoGeniAl Puente Genil’
‘X Festival de Cortometrajes de Radio City’ on va resultar un dels finalistes dels Premis TIRANT AVANT 2011
Treballs realitzats tots junts:
Conchín se lo traga’, 2010
‘No dices nada’, 2008
‘De corazón’, 2006
Entrevista amb Ana Lorenz:
Com et vas iniciar al món de l’audiovisual?
Ana: Vaig llicenciar-me en Comunicació Audiovisual i després vaig estudiar direcció cinematogràfica al CECC. Allà vaig començar a treballar als curts del companys i també a dirigir els meus propis. Poc a poc.
Que et va impulsar a començar amb la realització de curtmetratges?
Ana: Voler saber com es feien les pel·lícules que tant m’agradaven veure.
És la primera vegada que presentes un treball a Quartmetratges?
Ana: Com a equip és el primer cop que participen a Quartmetratges. Però l’any passat Ana va presentar ‘Algo queda’ que va guanyar el premi del públic Jove. A més, aquest any
també ha presentat un guió.
I ara parlant del curtmetratge, com va sorgir la idea que va iniciar aquest treball?
Ana: És un guió d’Abel. Fins aquell moment, els altres curts que havíem codirigir en els havíem autoproduir però ‘Conchín se lo traga’ ens semblava molt més complex i van buscar una productora per a poder tirar-lo endavant.
Quant de temps t’ha portat des de l’escriptura del guió a la seua difusió?
Ana: Quasi dos anys.
Quina va ser la part més complicada de la seua elaboració?
Ana: Per als estàndars dels curtmetratges, van dedicar molt de temps als càstings del actors adolescent i també als assajos.
I quin moment d’aquest procés recordes amb més estima?
Ana: El rodatge, sense dubte. El vaig gaudir molt.
Alguna pel·lícula o director en els qual t’hages inspirat?
Ana: ‘Bienvenidos a la casa de muñecas’ de Todd Solondz. Un cop el guió ja estava escrit ens vam adonar que Conchín tenia molt en comú amb esta pel·lícula.
Amb quina càmera prefereixes treballar?
Ana: Vaig canviant. Per al pròxim projecte m’agradaria utilitzar la RED ONE.
Quins són els ingredients necessaris per a poder dur endavant un projecte d’aquestes dimensions?
Ana: Creure en el teu projecte i fer que els demés també hi creguen.
Cap curtmetratge fetitxe?
Ana: N’hi han moltíssims que m’agraden però cap fetitxe.
Cap on creus que camina el curtmetratge?
Ana: Cap a una mena de professionalització. Ara els directors fan dos, tres, quatre, cinc
i més curts professionals abans de encarar un llargmetratge.
I per últim, que li diries al públic que vindrà a veure el curt a Quartmetratges?
Ana: Que ens veiem allà! (sóc la morena amb serrell i ulleres de pasta)
Deja una respuesta